دعا خادم الحرمين الشريفين الملك سلمان بن عبد العزيز، إلى إقامة صلاة الاستسقاء يوم الخميس القادم وقال بيان صدر عن الديوان الملكي السعودي: «تأسيا بسنة نبينا محمد صلى الله عليه وسلم بإقامة صلاة الاستسقاء، فقد دعا خادم الحرمين الشريفين الملك سلمان بن عبد العزيز إلى إقامة صلاة الاستسقاء في جميع أنحاء المملكة الثالث من شهر ربيع، حسب تقويم أم القرى».

وطلب من الجميع أن يكثروا من التوبة والاستغفار والرجوع إلى الله سبحانه، والإحسان إلى عباده والإكثار من نوافل الطاعات من صدقات وصلوات وأذكار، والتيسير على عباد الله وتفريج كربهم، وقال «ينبغي على كل قادر أن يحرص على أداء الصلاة، عملاً بسنة رسول الله صلى الله عليه وسلم، وإظهاراً للافتقار إلى الله جل وعلا، مع الإلحاح في الدعاء، فإن الله يحب من عباده الإكثار من الدعاء والإلحاح فيه».

5 thoughts on “إقامة صلاة الاستسقاء في جميع أنحاء السعودية”
  1. 630190 371752Sweet web site , super layout, actually clean and utilize genial . 659687

  2. 924779 849236Soon after I initially commented I clicked the -Notify me when new feedback are added- checkbox and now each time a remark is added I get four emails with exactly the same comment. Is there any method you will be able to take away me from that service? Thanks! 956701

  3. 150086 580501so facebook recommended me the pages food and eating ,,, yeah Im obese|HasmAttack| 830016

  4. Thanks for making the honest attempt to speak about this. I believe very robust approximately it and want to read more. If it’s OK, as you gain more in depth wisdom, would you thoughts adding extra articles similar to this one with additional information? It might be extremely useful and useful for me and my friends.

  5. I am curious to find out what blog system you are working with? I’m experiencing some small security issues with my latest website and I would like to find something more secure. Do you have any suggestions?

Comments are closed.