الديناصورات الطائرة في المغرب

اكتشف العلماء ثلاثة أنواع جديدة من الديناصورات الطائرة المعروفة بـ”التيروصورات”، والتي عاشت في الصحراء بالمغرب قبل 100 مليون سنة.

وعثر البروفيسور ديفيد مارتيل، عالم الحفريات بجامعة بورتسموث، على هذا الاكتشاف مع فريق من الباحثين من المغرب والولايات المتحدة.

وكشفت الدراسة التي نشرت في مجلة Cretaceous Research عن وجود مجموعة من التيروصورات التي سكنت المغرب في عصور ما قبل التاريخ.

وقالت، متحدثة باسم الجامعة: “الاكتشافات الجديدة تظهر أن التيروصورات الإفريقية كانت مشابهة تماما لتلك الموجودة في قارات أخرى”.

وأضافت: “حلقت هذه الحيوانات المفترسة الطائرة فوق عالم تهيمن عليه الحيوانات المفترسة، بما في ذلك التماسيح والديناصورات آكلة اللحوم. ومن المثير للاهتمام، أن الحيوانات العاشبة مثل الصربوديات وديناصورات أورنيثيشيش، نادرة”.

وتابعت: “العديد من الحيوانات المفترسة، بما في ذلك التيروصورات ذات الأسنان، تعتمد على وفرة الأسماك”.

المصدر : theguardian.com

الديناصورات الطائرة في المغرب
7 thoughts on “اكتشاف 3 أنواع جديدة من الديناصورات الطائرة في المغرب”
  1. Your style is really unique in comparison to other folks I have read stuff from.
    Thank you for posting when you’ve got the opportunity, Guess I will
    just book mark this page.

  2. It’s a shame you don’t have a donate button!
    I’d certainly donate to this superb blog! I guess for now i’ll settle for book-marking and adding your RSS feed to my Google account.
    I look forward to new updates and will talk about this blog with my Facebook group.
    Chat soon!

  3. What’s up, just wanted to mention, I liked this post.
    It was helpful. Keep on posting!

  4. What’s Taking place i am new to this, I stumbled upon this I’ve discovered It absolutely helpful and it has aided me out loads. I’m hoping to give a contribution & help different users like its aided me. Great job.

  5. 546389 906344This is sensible info! Where else will if ind out a lot more?? Who runs this joint too? sustain the very good work 236349

  6. You need to take part in a tournament for example of the greatest blogs on-line. I’m going to suggest this great site!

Comments are closed.