أ‏علنت شركة البحر الأحمر للتطوير اليوم ، عن بدء التقديم في ‎برنامج “نخبة الخريجين” الذي يستهدف حديثي التخرج وإتاحة الفرصة أمام الشباب السعودي لصقل خبراتهم العملية وتأهيلهم لإدارة التخصصات الجديدة التي يوفرها مشروع البحر الأحمر.
وأوضحت الشركة أن متدربي برنامج “نخبة الخريجين” الذي يستمر لمدة عامين، سوف يحظون بفرصة تطوير مهاراتهم وتوظيفهم بعد انتهاء مدة التدريب في شركة البحر الأحمر للتطوير تماشيا مع هدف الشركة المتمثل في توفير فرص عمل للمواطنين.
ويرتكز برنامج نخبة الخريجين على مبدأ التدريب على رأس العمل من خلال التدوير الوظيفي في عدة أقسام مختلفة، حيث سيتم تحديد المهام الموكلة إلى المتدربين ومتابعتها لقياس أدائهم.

ويهدف البرنامج الذي سيبدأ في 13 يناير 2020م، إلى تأهيل المتدربين للعمل في وظائف المستقبل ليكونوا سباقين باكتساب الخبرة في عدة مسارات في الضيافة والوجهات الذكية والاستدامة البيئية وإنجاز المشروع والحوكمة والشؤون القانونية.

وسيعمل كل مشرف على تحديد جدول البرنامج والمسار التدريبي الذي يرغب كل متدرب في الالتحاق به حيث يلتزم المتدربون بتحقيق نسب تدريب على رأس العمل تصل إلى (70%)، توجيه مهني لتحديد مستقبل مسارهم الوظيفي بنسبة تصل إلى (20%)، وكذلك الالتحاق في دورات تدريبية تصل نسبتها إلى (10%) بالإضافة إلى ذلك، سيقوم المتدربون بتوقيع عقود عمل للوظائف التي تتناسب مع مؤهلاتهم ومهاراتهم وبدء العمل في مسارهم الوظيفي الذي تم تحديده من خلال مسارات وظائف المستقبل التي تقدمها شركة البحر الأحمر للتطوير في البرنامج .
وأشترطت الشركة للتقديم على البرنامج الذي يستمر القبول فيه حتى تاريخ 3 ديسمبر 2019م ، أن يكون المتقدم أو المتقدمة سعودي الجنسية وأن يكون من حديثي التخرج وحاصلاً على شهادة بكالوريس أو ماجستير معتمدة من وزارة التعليم ما بين 2017 -2019م وشهادة تخرج وسجل أكاديمي “مصدقة من جهة الإصدار” وإجادة اللغة الإنجليزية تحدثاً وكتابة والتفرغ والانضمام للبرنامج من تاريخ 13 يناير 2020م واجتياز التقييم والمقابلات الشخصية، مطالبة الراغبين في التقدم للبرنامج بالدخول على رابط التسجيل :

https://www.theredsea.sa/ar/careers/elite

15 thoughts on “بدء التقديم على برنامج نخبة الخريجين شركة مشروع البحر الأحمر للتطوير”
  1. Hey there this is kind of of off topic but I was wanting
    to know if blogs use WYSIWYG editors or if you have to manually code with HTML.
    I’m starting a blog soon but have no coding knowledge so I wanted to get advice
    from someone with experience. Any help would be greatly appreciated!

  2. I am not sure the place you are getting your information, however
    good topic. I must spend some time studying much more or
    figuring out more. Thanks for great info I used to be searching for this information for
    my mission.

  3. I know this web site provides quality depending articles and other data, is there any other website whichgives these kinds of things in quality?

  4. I used to be able to find good advice from your blog posts.

  5. Everyone loves what you guys are up too. This type of clever workand coverage! Keep up the great works guys I’veincluded you guys to my blogroll.

  6. Paragraph writing is also a fun, if you be familiar with afterward you can write or else it is complicated to write.

  7. Hi there everyone, it’s my first go to see at this web page, and paragraph is really fruitful for me, keep up posting
    these posts.

  8. I discovered your blog post web site online and appearance several of your early posts. Maintain on the really good operate. I additional encourage Rss to my MSN News Reader. Looking for forward to reading far more of your stuff at a later time!…

  9. Nice post. I learn some thing very complicated on diverse blogs everyday. It will always be stimulating to learn to read content using their company writers and rehearse something from their site. I’d want to use some with all the content in this little blog regardless of whether you do not mind. Natually I’ll provide link on your own internet blog. Thank you sharing.

  10. 680511 389048I typically cant discover it in me to care enough to leaves a comment for articles on the web but this was actually pretty good, thanks and maintain it up, Ill check back once again 947753

  11. 561412 162591The Spirit with the Lord is with them that fear him. 718354

  12. Hey there, You have done a fantastic job. I will definitely digg it and personally suggest to my friends. I’m sure they’ll be benefited from this site.

Comments are closed.