أزاحت شركة بورش، الستار عن نموذجين جديدين من سيارات Cayenne معشوقة الملايين حول العالم، والتي تميزت بالتصميم المائل لخلفية الهيكل، والجنح الهوائي الصغير الذي يخرج من الخلف على السرعات العالية، والعجلات الرياضية الكبيرة.

وضمت سقف بانورامي كبير جدا لإعطاء الركاب متعة مميزة أثناء السفر، وتم تخفيض ارتفاع السيارة وزيادة عرض هيكلها ما منحها فرملة رياضية مميزة وثباتا أكبر على الطرقات، بمحرك بـ 6 أسطوانات وسعة 3 ليترات وعزم 340 حصانا، قادر على زيادة تسارع المركبة من 0 إلى 100 كلم/س في 6 ثوان، والوصول بها إلى سرعة قصوى 243 كلم/س.

وفي السياق نفسه، جاء نموذج Turbo  من هذه المركبات فقد أتى بمحرك بـ 8 أسطوانات، سعته 4 ليترات، وبعزم 541 حصانا، وله القدرة على زيادة تسارع المركبة من 0 إلى 100 كلم/سا في ظرف 3.9 ثانية، والوصول بها إلى سرعة 286 كلم/س؛ فيما يبدأ سعر النسخة العادية من هذه السيارات من 75 ألف دولار، أما نسخة Turbo المعدلة فيبدأ سعرها من 130 ألف دولار.

9 thoughts on “بورش تزيح الستار عن النسخة الجديدة لـ Cayenne”
  1. 737989 4294This constantly amazes me exactly how blog owners for example yourself can discover the time and also the commitment to maintain on composing wonderful weblog posts. Your website isexcellent and 1 of my own ought to read blogs. I basically want to thank you. 460370

  2. It’s a pity you don’t have a donate button! I’d definitely donate to this excellent blog!
    I guess for now i’ll settle for bookmarking and adding your RSS
    feed to my Google account. I look forward to brand
    new updates and will talk about this blog with
    my Facebook group. Talk soon!

  3. The next time I just read a blog, I hope so it doesnt disappoint me about this blog. I mean, It was my solution to read, but I personally thought youd have something interesting to convey. All I hear is a handful of whining about something you could fix in the event you werent too busy trying to find attention.

  4. You, my friend, ROCK! I found just the info I already searched everywhere and simply couldn’t locate it. What a great web site.

  5. There’s no doubt that, if they are not to the restricts, next lifetime may not cap one to take part in the boundary.

  6. Hey! I could have sworn I’ve been to this blog before but after checking through some of the post I realized it’s new to me. Anyhow, I’m definitely glad I found it and I’ll be bookmarking and checking back often!

Comments are closed.