شركة أرامكو

كشفت شركة أرامكو السعودية طبيعة من يحق له الاستثمار في أسهمها التي أعلنت اليوم نِيَّتها إدراج جزءٍ منها في السوق المالية السعودية.

وبيّنت الشركة أنَّ الطرح سيقتصر على شريحتين من المستثمرين: الأولى الشربحة (أ) وهي المؤسسات المكتبية، وتشمل الفئات التي يحقّ لها المشاركة في عملية بناء سجل الأوامر.

والثانية الشريحة (ب) وهي المستثمرون الأفراد: وتشمل الأشخاص السعوديين الطبيعيين، بما في ذلك المرأة السعودية المطلقة أو الأرملة التي لها أولاد قصر من زوج غير سعودي؛ حيث يحق لها أن تكتتب باسمها أو بأسماء أولادها القصَّر لصالحها، شريطة أن تقدم ما يثبت أنها مطلقة أو أرملة وما يثبت أمومتها للأولاد القصّر.

كما تشمل الشريحة أي شخص طبيعي غير سعودي مقيم في المملكة، وأي مواطن خليجي ممن يملك في جميع الحالات حساباً بنكياً لدى إحدى الجهات المستلمة.

وكانت شركة “أرامكو” قد قالت في بيان صادر عنها اليوم: إنَّ تحديد سعر الطرح النهائي للأسهم، سيكون بعد نهاية فترة بناء سجلّ الأوامر.

وأكدت أنها تضمن توزيع أرباح سنوية على مساهميها لا تقل عن 75 مليار دولار (281.25) مليار ريال حتى 2024، كما سيحصل بعض المكتتبين السعوديين الأفراد، ممن يحتفظون بملكية أسهمهم بشكلٍ مستمرٍ ودون انقطاع لمدة 180 يوماً على سهم مجاني لكل 10 أسهم يشترونها عند الاكتتاب، بما يصل إلى 100 سهم مجاني.

7 thoughts on “شركة أرامكو تكشف من يحق له الاستثمار في أسهمها”
  1. you are truly a excellent webmaster. The site loading velocity is amazing.
    It kind of feels that you’re doing any distinctive trick.

    Also, The contents are masterpiece. you have performed a
    excellent task on this subject!

  2. 380074 678790What a superb viewpoint, nonetheless is just not produce every sence by any indicates discussing this mather. Just about any technique thanks and also i had try and discuss your post directly into delicius but it surely appears to be an concern inside your blogging is it possible you need to recheck this. thank you just as before. 804824

  3. Chances are you’ll even uncover a solution admirer for there are actually changes inside your like daily life and really like of everyday living – you have certainly not dreamed of, all without excessive effort in your portion!

  4. Spot lets start work on this write-up, I actually feel this site requirements a great deal more consideration. I’ll likely to end up again to see a great deal more, many thanks for that information.

  5. Hello! I just now wish to provide a huge thumbs up for that excellent information you may have here during this post. I will be returning to your blog to get more detailed soon.

  6. very good post, i definitely adore this amazing site, persist with it

  7. Thank you, I have recently been searching for info about this topic for a while and yours is the best I’ve discovered till now. However, what in regards to the bottom line? Are you certain about the supply?

Comments are closed.