أطلقت شركة هواوي الصينية جيلا جديدا من هوائيات الهواتف المحمولة لشبكة الجيل الخامس، وتتوقع تسارعا في ترقيات الشبكات التي يقودها المشغلون الثلاثة في سوقها الصيني الضخم.

وقامت شركة هواوي بدور رائد في تطوير ما يسمى ماسيف ميمو (Massive MIMO) -أو هوائيات متعددة المدخلات والمخرجات- التي تتميز بمصفوفات من أجهزة الإرسال والاستقبال لتشغيل خدمات الهاتف المحمول من الجيل الخامس.
ويمكن أن يحقق ذلك سرعة فائقة لانتقال البيانات من خلال تتبع مستخدمي الهواتف الذكية القريبة مباشرة، على عكس الهوائيات “السلبية” السابقة التي تتواصل بطريقة أكثر عمومية -وأقل كفاءة- مع بيئتهم.

ويقوم الجيل الثالث من هوائيات ماسيف ميمو من هواوي، الذي كشف النقاب عنه في زيوريخ، بمضاعفة عرض النطاق الترددي إلى 400 ميغاهرتز وزيادة الطاقة إلى 320 وات، مما يتيح توسيع التغطية في الترددات وسطية النطاق التي خصصتها العديد من البلدان لخدمات الجيل الخامس.

وقال إدوارد دينغ، مدير الأعمال اللاسلكية بشركة هواوي في عرض تقديمي “سوف تكون الهوائيات أخف من سابقاتها وتستهلك طاقة أقل”.
وسيؤدي ذلك إلى إزالة الحواجز التي تعترض النشر العالمي في جميع السيناريوهات، ويصبح معيارا جديدا لنشر الجيل الخامس على نطاق واسع بحسب دينغ. وتستخدم حزمة الهوائيات رقائق مصنعة بتقنية 7 نانومترات التي تعتبر التقنية الرائدة في تكنولوجيا أشباه الموصلات.

وتجمع هواوي هوائيات الجيل الجديد في محطة قاعدة بليد أي أي يو (Blade AAU) الخاصة بها، وهي حزمة موفرة للمساحة تشتمل على هوائي سلبي. مما يتيح للمشغلين توفير المساحة وتشغيل جميع شبكاتهم من موقع واحد.
وتقول الشركة الصينية، المزود الرائد لشبكات الجيل الخامس بحصة سوقية عالمية تبلغ 28%، إن تقنية ماسيف مامو الخاصة بها أكثر تقدما من تلك التي تقدمها منافسيها بقيادة إريكسون ونوكيا.
وشحنت أربعمئة ألف محطة أساسية هذا العام مع بدء المشغلين في طرح مناقصات شبكات الجيل الخامس حول العالم. وتشير التقديرات إلى أن 56 شركة نقل قد نشرت الشبكات الجديدة، منها 40 شركة تعمل الآن.
وتأمل صناعة الاتصالات في أن تشغل شبكات الجيل الخامس تطبيقات مبتكرة، مع إشارة هواوي إلى اهتمامها بالسيارات الذاتية القيادة من خلال التعاون مع شركة تشاينا موبايل لتشغيل شاحنات ذاتية القيادة.

وأعلنت الشركة، التي تعتبر ثاني أكبر مصنِّع للهواتف الذكية في العالم، في وقت سابق عن ارتفاع بنسبة 27% في إيرادات الربع الثالث مدفوعة بزيادة كبيرة في شحنات الهواتف التي أطلقتها الولايات المتحدة قبل إدراجها في قائمة سوداء.

18 thoughts on “هواوي تطلق تقنية متفوقة للجيل الخامس”
  1. Thank you for sharing your info. I really appreciate your efforts and
    I will be waiting for your next write ups thanks once
    again.

  2. Hi there to all, how is all, I think every one is getting more from
    this website, and your views are fastidious in support of new viewers.

  3. Terrific post however , I was wondering if you could write a litte more on this topic? I’d be very grateful if you could elaborate a little bit more. Many thanks!

  4. Hi I am so delighted I found your site, I really
    found you by accident, while I was browsing on Digg for something
    else, Anyways I am here now and would just like to say many thanks for a marvelous post and a all round thrilling blog
    (I also love the theme/design), I don’t have time to
    look over it all at the minute but I have saved it and also added
    in your RSS feeds, so when I have time I will be back to read much more, Please do keep
    up the excellent job.

  5. Thanks a bunch for sharing this with all of us you actually understand whatyou’re speaking about! Bookmarked. Kindly alsoconsult with my web site =). We will have a hyperlink trade contract among us

  6. These are in fact great ideas in on the topic of blogging.
    You have touched some fastidious factors here. Any way keep up wrinting.

  7. I don’t even know how I ended up here, but I thought this post was good.
    I don’t know who you are but certainly you’re going to a famous blogger if you are not already 😉 Cheers!

  8. 313013 592549Housing a different movement in a genuine case or re-dialed model. 523275

  9. What i don’t realize is in reality how you are no longer really a lot more smartly-favored than you may be now.
    You are very intelligent. You already know thus significantly in the case
    of this matter, made me individually consider it from numerous various angles.
    Its like men and women don’t seem to be involved except it is
    something to do with Girl gaga! Your own stuffs great. Always care for it up!

  10. Hello, i think that i saw you visited my site so i
    got here to go back the prefer?.I’m trying to in finding issues
    to enhance my web site!I suppose its adequate to use some of your ideas!!

  11. It is not my first time to visit this web page, i am browsing thisweb page dailly and get pleasant data from here all the time.

  12. You actually make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be actually something that I
    think I would never understand. It seems too complex and extremely broad for me.
    I’m looking forward for your next post, I’ll try to get the hang of it!

  13. 156629 215139Find out these pointers read on and learn to know how to submit an application performing this which you policy your corporation today. alertpay 809137

  14. After study some of the blog posts for your site now, and i genuinely like your strategy for blogging. I bookmarked it to my bookmark internet site list and will also be checking back soon. Pls check out my website also and inform me what you believe.

  15. Thank you for the sensible critique. Me and my neighbor were just preparing to do a little research about this. We got a grab a book from our area library but I think I learned more clear from this post. I’m very glad to see such wonderful info being shared freely out there.

  16. There are a couple of interesting points in time on this page but I don’t determine if I see them all center to heart. There exists some validity but I’ll take hold opinion until I consider it further. Great post , thanks and now we want a lot more! Included in FeedBurner at the same time

Comments are closed.